torsdag 11 oktober 2012

Psykologdag idag

Nu sitter jag på bussen på väg till Borås och psykologen. För en gångs skull var det inte extremt jobbigt att ta sig iväg hemifrån nu på morgonen. Annars brukar det ta emot extremt mycket. För att det är kallt, det är långt att åka och tar ungefär 5 timmar tur och retur innan jag är hemma igen. Ibland 6. Eller så är det för att jag nu mer måste lämna Molly hemma själv. Det har blivit för kallt för att ha henne bunden utanför. Hon vet hur man raserar saker om hon får för tråkigt. Monkey.

Kanske är det för att det är extremt tungt att gå till psykologen och prata om alla sina problem som man egentligen bara vill glömma att man har tills de hoppar på en bakifrån och förstör allt. Det är nog egentligen den riktiga anledningen till att det ibland är så svårt, ibland totalt omöjligt att faktiskt bege sig.

Men nu är jag på väg. Hoppas den här sessionen blir lika lyckad som den sist. Första gången på väldigt länge jag inte kände att jag ville gråta, supa, knarka och slåss när jag kom därifrån. Okej, slåss kanske är att ta i...men man får välja fritt bland de andra. Jag vill bara fly från känslorna.

Annars är det en ganska fin dag. Johan gick till jobbet lite innan jag gick upp. Jag hann titta på ett avsnitt Supernatural innan jag var tvungen att skynda mig in i duschen för att göra mig i ordning för att möta verkligheten. Solen skiner, himlen är blå...so far...man vet aldrig hur det kommer sluta när man bor i Göteborg eller ännu hellre befinna sig i Borås under en tid. Regn är normen känns det som.

Jag gillar ändå att hösten har kommit. Hösten är så fin och kall och har rymd. Himlen känns större. Taket högre. Man kan andas igen. Sen får man ju använda sin duffel och sin nya halsduk med hundar på. Det skadar inte heller. Tror jag. Löven är gula och ljust gröna och bruna och röda. Frosten på gräset i morse när jag var ut med Molly glittrade i solen. Nästan poetiskt faktiskt.

Det kanske är musiken som gör det. Jag vet inte hur man kan få trance till poetisk men för mig är den nästan det. Den har åtminstone en känsla som inte går att hitta på andra ställen. Det är i och för sig inte bara trance jag lyssnar på idag. Har en lista som jag fastnat lite i. Den har lite Deadmau5 också, bara för att jag fastnade så hårt för honom efter Ibiza. Speciellt The Veldt. En minnesanteckning till mig själv om en riktigt skön låt.

Nej, nu får det vara nog för den här gången med skriverierna. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar