lördag 17 december 2011

Senses

Jag fryser så mycket. Ligger i min säng i min OnePiece under en fleecefilt och känner kylan svepa sina kalla fingrar längs min kropp. Om och om igen. Jag fryser så jag ryser. Gåshuden står på armarna och benen. Klumpen som igår fanns i magen har flyttat upp lite. Sitter nu i bröstet. Det kan vara alkoholen jag drack igår som får mig att må så här. Alkohol alltså. Usch och fy, känner jag just nu.

Igår efter att jag ätit med min mor och hennes väninna som är i stan åkte jag hem till mina vänner. När jag kom dit var jag så pepp på allt. Det sjönk när tröttheten kom över mig. Jag måste verkligen aktivera mig hela tiden när jag dricker alkohol för att inte vilja gå och lägga mig och sova. Kanske har det att göra med att jag sov så väldigt dåligt natten till igår också. Det är ju en ganska trolig förklaring. Jag försökte åtminstone få mina vänner att ta sig ut, men de var så tröga på att komma iväg och när Tias trakasserade mig med sin mobil orkade jag inget mer. Jag bara gick. Precis som jag brukar göra till och från. Gick därifrån och tog en spårvagn hem. Kastade mig direkt i sängen och satte på ett avsnitt Twin Peaks att somna till.

I natt har jag sovit ungefär lika dåligt som natten innan. Jag vaknar flera gånger per natt. Vare sig jag tar sömntabletter eller inte. Vaknar och förstår inte varför. Det har säkert med att göra att jag är rädd för att inte få sova en hel natt och kroppen därför vaknar. Dumma kropp känner jag ibland.

One Life - Live It, One Love - Love It, One Piece - Live In It
Nu är det åtminstone lördag och en ny dag med nya möjligheter till glädje, och drömmar som kan krossas. Jag är inte på mitt bästa humör just nu. Mitt mål är att försöka pigga upp mig lite. Har tagit första snusen och gjort en stark kopp kaffe. Kaffe får mig nu mer mest att tänka på Coop i Twin Peaks. Han är en underbar karaktär. Konstig som få och älskar kaffe. Som killar ska vara. Dessutom är han snygg.

Så frågan just nu är om man bara ska försöka slappna av och se vad dagen har att ge. Det finns andra alternativ också. Man kan alltid ta en ångestdämpande eller en Citodon och slippa känna så mycket oro. Eller så kan man ta en varm dusch och försöka tvätta bort sin olustighet. Det sistnämnda vore nog hälsosammast egentligen.

Sen ska jag ringa min mor och höra mig för om deras planer för dagen. I morgon åker jag till andra sidan Sverige för att fira jul. Kommer att vara där i tio dagar. Då hinner jag hälsa på alla mina nära och kära där borta. Vissa har jag inte sett på över ett år vid det här laget. Det kommer kännas bra tror jag. Fast det är ju sånt man aldrig riktigt vet i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar