söndag 4 september 2011

Söndag

Jag är helt borta i huvudet. Alkohol har ju den biverkningen ibland. Usch säger jag bara. Det är inte kul att vakna med huvudvärk.

Ibland känner jag mig som en skugga
Festen igår var kul men vi åkte hem ganska tidigt. Runt tolv var klockan. Jag orkade inte riktigt med allt. Det låter kanske dumt men det är påfrestande ibland. Att inte riktigt veta hur man ska ställa sig till många människor. Även om de allra flesta är ens vänner. Jag glömde dessutom ta bilder på hur jag såg ut. Det blev riktigt snyggt. Tack och lov är vi en facebook-generation så det kommer säkert upp någon bild där på mig så småningom.

Idag är det söndag. Jag har ätit en fajitas-tortilla och en bulle till frukost. Försöker suga ur den dumma alkoholen ur mig så jag slipper må dåligt. Jag tror att en snabb dusch och en liten promenad sedan kan vara en bra idé. För att komma ur den här "dagen-efter"-känslan som flyttat in i min lilla kropp. Man kan nästan säga att jag längtar till i morgon då jag får åka till jobbet.

Det är så konstigt. Vissa dagar orkar jag verkligen bara inte med mitt tråkiga jobb. Det är verkligen långtråkigt att bara sitta där och glo och vänta på att telefonen ska ringa eller någon ska komma. Vissa dagar när jag kommer hem längtar jag till jobbet. Det är en möjlighet att ta itu med saker som jag annars inte riktigt tar itu med. Som att söka kurser till hösten (jag inser att alla har börjat och att jag troligen inte kommer in på någon), det vore så skönt att få en vettig uppgift att göra. Något som tar mig framåt.

Nu ska jag sätta mig och skriva min dagbok som jag försöker skriva varje dag. Tre sidor handskrivet i en liten lila bok. Jag missade det igår. Sånt gör mig ledsen. Att jag inte tar itu med saker, även om det är jag som har bestämt att jag ska göra dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar