lördag 3 september 2011

Gött med ledighet

Äntligen äntligen äntligen är det lördag och man är ledig. Ni anar inte så jag har längtat efter att få vara lite ledig. Ha en sovmorgon. Bara en sådan sak. Och nu tittar ni på klockan och tänker "Vadå sovmorgon? Klockan är ju bara nio". Hah. Jag gick upp vid sju och det är en fin sovmorgon för mig som vanligtvis går upp tjugo i fem.

Kaffe kaffe kaffe kaffe. Gudarnas dryck.
Så nu sitter jag här i Max kök och dricker min andra kopp morgonkaffe och äter en vaniljdonut. Max ligger fortfarande och sover. Det är ganska skönt att få en stund för sig själv så här på morgonen. Inga måsten. Inga frågor. Bara lugn och ro och datorn. När jag är färdig med min kopp kaffe och min donut ska jag sätta igång och göra en deg till bullar. Medan den jäser blir det till att springa ner till ICA och köpa bullformar, för det glömde vi igår minsann.

Senare blir det en sväng till Systemet och sedan också hem till Max föräldrar misstänker jag. I kväll ska vi på den där festen hos Jackie. Det kommer bli riktigt kul. Jag gjorde en liten lista med musik från de årtiondena.

And now, back to 9gag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar