lördag 30 juli 2011

Gävle





Mamma fyllde år den 28e juli så dagen innan åkte jag till Gävle för att hälsa på. Man kan ju inte strunta i sin mors 60-års dag. Tidigt på morgonen tog jag tåget mot Gävle och var framme vid två-tiden. Pappa väntade på stationen och vi var och åt på China Town på söder. Lillemor och pappa och jag. Jag hade inte träffat dem på över ett halvår och det kändes väldigt skönt att göra det igen. Jag saknar min familj till och från, trots att det faktiskt är lite skönt också att inte bo så nära att man måste träffa dem jämt.



Efter maten lämnade jag min ryggsäck hemma hos mamma och tog mig till Pejis tatueringsstudio och blev tatuerad. Fy fan va ont det gjorde. Jag har nog aldrig varit med om någon så jobbig smärta i hela mitt liv tror jag. Men nu sitter Calcifer förevigad på mitt bröst. "A heart is a heavy burden".





På torsdagen gick vi upp tidigt och tog bussen till Grisslehamn och båten över till Åland för att spendera en natt i Mariehamn. Det var länge sedan vi var där nu. När Erik och jag var små var vi där varje sommar och myste. Bodde i tält på Gröna Uddens Camping och drack cola på F.P. von Knorring.







Vi var på F.P. och tog en öl och sedan åt vi tre rätters på hotellet. Skärgårdstapas, Grillad Lax med dillpotatismos, morotsskum och svampstuvning och Ålandspannkaka med plommon kompott och vaniljglass till efterrätt. Det var super gott. Efter gick vi ner till västra hamnen och tittade på Pommern och tog en Irish Coffee.



På fredagen bar det av hemåt igen och på kvällen var vi ut och åt på Harry's i Gävle. Planksteken var väldigt god må jag säga. Och kaffet också för den delen. Tidigt på lördagsmorgonen åkte jag tillbaka till min sida Sverige för att få lite tid att landa och umgås med Max.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar