måndag 18 juli 2011

Birthday

Jag skriver det här i efterhand som om jag hade skrivit det då.




Jag är sjuk och ligger hemma hos Max. Ont i luftrören och lungorna och hostar. Så går det när man tar en 6h promenad varav hälften medan det regnar och sen utan att sova på något dygn. Jag får skylla mig själv. Det som känns jobbigast är dock att den enda som ringt och sagt Grattis är Matilda. Fast Max kom hem med en jättefin present. En handpresso som man gör espresso kaffe med. Jag blev så glad för den.


Sen åt vi tacos och hade det mysigt med film. Trots att jag var sjuk så blev kvällen åtminstone mysig.


Igår fyllde Max år också. Vi var till hans föräldrar och åt. Hans syster fyller år på samma dag. Jag tror det är Laura som gör det. Hans farföräldrar var där i alla fall. De var trevliga. Jag är så dålig på föräldrar. Jag skulle vilja vara bättre. Öppnare och trevligare. Men jag är bara tystlåten och känner mig dum. Kan man arbeta på det måntro. Det borde man ju kunna. Arbeta upp ett sätt att möta folk på. Ett sätt så man får kontakt och inte bara sitter som ett fån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar