lördag 4 juni 2011

Saturday Night Fever

Jag vaknade på lördagen och vi hastade iväg från Masken för han jobbade. Han jobbade hela helgen vilket jag tyckte var synd för jag hade gärna umgåtts lite mer med honom. Men upp och iväg blev det och jag skyndade mig ner till Centralstationen för att möta upp Tias och C. De stod och hängde vid en hållplats och C rökte en av sina förbaskade cigaretter men trots det kändes det bra att åter igen vara i goda vänners lag.

Jag tycker om att umgås med folk. Det ger mitt liv mervärde. Ensam känner jag mig mest rastlös och bara att ha någon i närheten är ibland nog för att stilla den lite.

Systemet stod högst på vår lista över saker att göra och så blev det. När ölen låg säkert i tygväskan sprang vi iväg snabbt till Burger King för en brakfrukost..eller inte. En cheeseburgare att ta med till parken blev det och sen bar det av till Kungsparken för "mest awesome parkhäng". Väl där slöt fler folk upp och vi blev en ganska stor grupp tillslut. En snubbe kom med en högtalare på en ölkärra och fick spela bra musik för oss från min och sin iPhone. Ett par spelade kubb ganska nära oss och av någon anledning var jag och F med på ett parti. Det är rätt svårt att träffa små träklossar långt bort när man har en öl i handen, lite dimma i huvudet och solen i ögonen.


Dagens händelse var egentligen Andra Långgatans Dag eller vad den nu heter. Hela gatan förvandlas till ett jätteparty där affärerna flyttar ut eller har öppna dörrar, DJ's och band spelar längs gatan. Här och var står ett stånd med lite prylar eller en grillgubbe med massa korv. Det är fest helt enkelt. Folk dricker, skrattar och är glada. Så var även vi. Vi rasslade runt där bland alla människor i den extrema värmen. Här och där träffade vi på någon vi kände som vi stannade upp och prata med. Vi tappade bort varandra och hittade på varandra om vart annat. Mobilerna gick varma fram och tillbaks när man försökte hitta på de man förlorat.

Vi slöt upp med fler vänner och bekanta på Masthuggstorget tillslut och där blev vi sittandes. Några kom och några gick men vid närmare elva på kvällen var Tias så snäll att följa med mig till F där jag skulle på förfest inför en annan fest.


Förfesten blev kort och resten av kvällen var vacker. Mix kom dit och vi fortsatte iväg till den riktiga festen och hade det helt otroligt roligt resten av kvällen med dans och musik och allt. Myggen blev dock vår bane och Masken och jag traskade iväg till bussen som kunde ta oss hem till honom någongång där på natten. Det var väldigt fint att gå där. Värmen var kvar i luften och man kände verkligen att sommaren är här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar