fredag 3 juni 2011

It's Friday I'm in Love

Dagen började inte på det bästa sättet när jag var tvungen att lämna Max, sött sovandes i min varma säng under mitt varma täcke, och harva mig iväg till jobbet. Att jobbet dessutom var utomordentligt trist den här dagen gjorde inte saken bättre och tröttheten sänkte sig ganska snabbt. När jag tänker på det inser jag att på de 8 och en halv timmarna jag satt på mitt jobb såg jag en enda person. Han var dock snäll och piggade upp min dag med en kopp kaffe och en banan.


När jag kom hem satte jag mig framför datorn en stund och drack en iskall öl som snälla Tias "som ändå skulle till systemet" hade köpt och åt löksill och en macka med god gréve på. Det var så skönt att sitta en stund i soffan och bara slappna av. Efter det gamla avsnittet av Parlamentet kastade jag mig dock in i duschen, gjorde mig iordning så gott jag kunde och kastade mig iväg in till Göteborg och till Azaleadalen, med händerna fulla av engångsgrill, öl och soyakorv.



Solen strålade och massor av folk satt utspridda i parken. Många jag kände var där redan och satt i små grupper runt ikring och drack öl och på avstånd hördes svag men bra musik. Vi satt där hela kvällen förutom när vi gick iväg en sväng för att A och C tyckte det var en bra idé med pizza och jag och Tias tyckte det var en bra idé med en promenad. Det är ju så med mig ibland. Jag blir rastlös och vill gärna röra på mig. Speciellt i själen.


Vi satt länge i parken och hade det väldigt trevligt innan vi drog oss in till Andra Långgatan. Väl där var det tänkt att vi skulle besöka Kelly's. Stället man alltid hänger på. Lokalen var fullsmockad av människor och ingenstans lyckades vi se någon vi kände som vi kunde snylta lite sittplats av. Istället vandrade vi...ganska trötta vid det här laget, över till King's Head och för vad som skulle visa sig bli kvällens sista öl. Egentligen drack jag inte ens en öl, utan en Snakebite, men efter att drycken var uppdrucken var det bara jag som fortfarande var pepp på att fortsätta. Alla andra ville åka hem och sova och jag följde glatt med på gängets planer för jag åkte inte hem. Istället åkte jag till finaste Max och sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar