måndag 19 december 2011

Städartagen

Himmel vilken helg det har varit. Egentligen började den inte allt för bra. Fredagskvällen var ju inte allt för pepp. Men sen så hände det grejer minsann. På lördagskvällen efter en trevlig kväll med mamma och hennes väninna på Liseberg åkte jag på fest. Det var en förfest kombinerad födelsedagsfest så ganska snart efter att jag dykt in begav vi oss ut i ingenstans för att partaja lite hårdare.

Tyvärr blev det inte så mycket folk. Min gissning är att det har med läget att göra, för det var inte lätt att ta sig dit. Tåg, buss och taxi eller tåg och taxi, men då kostar det ju lite också. Men damn, vilken fest det var. Musiken slog genom en hela kvällen och man kunde inte sluta röra sig. Stämningen var dessutom kanonhög och alla var sjukt trevliga.

Så här trött såg jag ut vid 12-tiden på söndagen
Festen fortsatte hela natten och några av oss åkte hem och hade mysig efterfest som fortsatte tills jag var tvungen att åka hem till mig och packa färdigt för att hinna med mitt flyg. Med andra ord sov jag ingenting den natten och i går natt när vi kom fram var jag mer eller mindre död. Mitt huvud orkade inte mer. Lik förbannat vaknar jag ändå klockan kvart i 7 i morse och kunde inte somna om.

Sedan dess har jag städat hemma hos min mor. Hon har precis flyttat och det är lite av ett flyttkaos. Jag arbetar mig sakta men säkert igenom det dock. Nu har jag mer eller mindre bara köksdelen och badrummet kvar. Dock har jag precis nu tagit en väldigt välförtjänt paus för att vila min trötta kropp och mitt snurriga huvud och få i mig en kopp kaffe. Sen blir det till att fortsätt städa. Ja jävlar vad jag är effektiv ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar