torsdag 22 december 2011

Betydelsefullt

Är det fel att vara överbeskyddande av en sak, eller kanske ännu konstigare, ett klädesplagg? Min nya OnePiece är mintgrön och jag är alldeles livrädd att den ska få fläckar. Just nu hänger den i torkskåpet nere i tvättstugan för igår fick jag en liten kaffefläck på den. Ibland blir man förundrad över hur man beter sig. Andra saker kan jag slita och slänga med och inte bry mig nämnvärt om vad som händer med dem. Men mina OnePieces är min älsklingar. De tar jag hand om som inget annat. De och mina nallar.

Pookie blir fotad på Landvetter
Jag vet. Nallar. Men de betyder mycket för mig. Nalle och Pookie. De finns alltid där och har varit med mig genom väldigt mycket skit. Det är lite betryggande. Speciellt då jag inte riktigt känner att jag har ett hem. De hjälper mig känna mig lite lugnare. Så man kan inte gå fel i en OnePiece och speciellt inte om man har Nalle och Pookie på sin sida.

Är jag barnslig? Absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar