söndag 25 december 2011

Juldagen

God morgon så här på juldagen. Nu är julafton avklarat och jag har sovit några timmar i natt (och en nu på morgonen).

Igår var en riktigt bra dag med tanke på att jag hade en riktigt dålig start på den. Man ska inte prata sina psykiska problem med folk på facebook-chaten om man vill behålla ett gott humör. Det lärde jag mig och nu ska jag inte göra om det. Ever.

Julgranen hos kusinerna
Vi åt julbord hos min morbror och mina kusiner. Tittade på Kalle och de delade ut julklappar. Åt lite apelsinris och sen åkte mor och jag en taxi hem till morfar. Han satt ensam hemma och ville inte följa med till sonen. Han har mått väldigt dåligt på sistone tyvärr.

 När vi kom hem plockade vi fram och satte ihop ett julbord till honom och åt lite till. Jag har inte ätit så mycket som jag åt igår på år och dagar tror jag. Jag är fortfarande mätt. Kommer nog inte behöva äta mer tills efter nyår eller något.

Jag och Fröet ute på promenad
Efter maten satt vi i soffan och tittade på TV resten av kvällen. Jag tog en promenad också. Kan lova att den var välbehövlig för att inte känna mig alldeles stinn och trött på grund av all mat. Sedan fick jag lyssna på min musik lite och slippa ha folk runt omkring mig. Jag tog med mig min nalle som sällskap. Fröet (Fröt) heter han och han är en av mina julklappar.

Fröet (Fröt)
Så nu sitter jag här i morfars soffa och halvtittar på TV och funderar på om jag ska ta ytterligare en promenad. Det skadar verkligen inte. Det är skönt att komma ut och röra lite på sig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar