tisdag 11 oktober 2011

Listor gör livet lättare


Nästan varje dag gör jag listor över vad jag vill få gjort. Även de små vardagliga sakerna brukar hamna på dessa listor. Listorna är ett verktyg för mig som ibland får mig att må lite bättre. Poängen med dem är att jag ser att jag visst har saker att göra och att tiden inte bara springer ifrån mig hela tiden. 

Idag ska jag därför:
En del av mitt rum
  • Lägga ut det jag skrivit på Hobbiten och Röda Rummet i google-docs.
  • Läsa Texter, medier och kontexter (s. 187-243)
  • Skriva klart Hobbiten 
  • Skriva klart Röda Rummet.
  • Dricka kaffe
  • Snusa
  • Leta recept till kvällsmaten: Fiskburgare!
  • Hitta en bra film
  • Träffa Max
Ni tycker kanske att det är konstiga saker att skriva upp på en 'att göra'-lista, men det är nämligen väldigt motiverande att direkt kunna stryka över en eller flera saker i sin lista och se att man faktiskt inte är handlingsförlamad. Att jag faktiskt kan göra saker, även om det inte alltid känns så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar