tisdag 6 september 2011

Oekonomisk

Gothia Towers vid soluppgång
Jag är verkligen oekonomisk. Impulshantering är inte på topp i lilla mig kan vi väl säga. Jag har dessvärre en tendens att göra saker för att de känns bra vilka konsekvenser de än får. Pengar är svåra att hålla i. Idag kom jag till Korsvägen med tio minuters marginal och vad gör jag? Springer in på pressbyrån och köper en Monster, en dosa snus och två påsar tuggummi naturligtvis. Hej massa dyra saker som jag kunde fått hälften så billigt på ICA. Hejdå hundra kronor av de få pengar jag har kvar. Det enda jag kan trösta mig med är att jag nu inte sitter och tänker på hur underbart det hade varit med den där snusen. Eller hur extremt gott det är med en energidryck. Nej, de sakerna har jag nu minsann. Underbart är kort?

Göteborg är så vackert att mitt hjärta nästan går sönder
Nåja. Jag har åtminstone någon hundralapp kvar som jag kan spendera på IKEA i kväll. Bäddset, handdukar och kanske en lampa ska införskaffas. Det är ändå saker som är lite svåra att leva utan. Eller ja, de underlättar åtminstone lite att faktiskt ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar