torsdag 1 september 2011

Det är många ettor idag

Fina vänner. Skansen Kronan. 4 på morgonen. Solen går upp över Göteborg.
Den första september startar man en ny blogg och skriver det första inlägget. Det kommer bli första tiden i mitt rum: ett rum. Jag blir inneboende i en lägenhet i Göteborg. Idag. Göteborg. Wow. Den staden får mitt hjärta att liksom hoppa lite extra. Har ni inte varit där så är mitt förslag LÄMNA ALLT OCH FLYTTA DIT. Eller vänta...gör inte det. Det är ju inte för er som Göteborg är staden med stort...ja...S? G? Det är ju för mig.

Så här sitter man nu då. I den ganska osköna men nya och säkert dyra stolen på sitt jobb i en reception någonstans i närheten av Göteborg. Och just den här dagen tänkte jag att en ny blogg var en bra idé. Mina idéer alltså. De är lite all over the place. Det är kanske inte som det ska vara, men exakt så är det. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå mellan samtalen jag tar emot och kopplar vidare. Att tiden ska flyga fram så att jag får sluta och bli hämtad av mina fina vän Oscar. Han ska skjutsa mig och mina saker till mitt nya hem.

I övrigt kan jag väl lite lätt presentera mig som en berg och dalbane-person som har väldigt mycket och väldigt lite på gång samtidigt. Jag tar mig för saker, men slutför dem nästan aldrig. Därför får vi se hur det går med det här. Den här bloggen. Det brukar komma och gå. Så ha inga höga förväntningar om uppdateringar vissa stunder. De kommer när de kommer. As simple as that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar