onsdag 8 juni 2011

Lista

Jag fick lust att fördriva lite random tid och fylla i en lista om mina favoritsaker.
Favoritlukt: Kaffeandedräkt, solvarm och svagt parfymerad pojke, körsbärsblommor och asfalt efter ett sommarregn är några av min favoritdofter.
Favoritfärg: Den underbart vackra nästan halvt varma blå som himlen är när solen precis har gått ner och den börjar mörkna.
Favoritkänsla: Känslan som kommer när jag ser nya saker som intresserar mig. Känslan som kommer när jag får titta riktigt länge i någon speciells ögon. Känslan som infinner sig när jag inser hur mycket jag älskar något eller någon och har det precis framför mig. Det är inte samma känsla. Men jag tänker inte välja.
Favoritväder: Strålande sol från en klar himmel med en vind som blåser in från väst och svalkar perfekt till och från.
Favoritögonblick: Alla de gånger jag insett hur skönt det är att faktiskt leva.
Favoritord: Snöstjärna, vinternatt och sommarregn. Mest för att jag gillar såna skulle jag tro.
Favoritlåt: In the Aeroplane Over the Sea - Neutral Milk Hotel och Home - Edward Sharpe and the Magnetic Zeros.
Favoritfilm: Howl's Moving Castle och Whispers of the Heart - båda är studio Gibli.
Favoritkonstnär: Jag är inte så konstkunnig så den enda jag kan komma på just nu är Carl Larsson med alla motiv från Dalarna.
Favoritscen ur film: På slutet i Whispers of the Heart då de står och tittar när solen går upp över staden. Den är tecknad, jag vet. Men den är fin ändå. Jag grät lite.
Favoritcitat: "A heart is a heavy burden" från Howl's Moving Castle. "Hope is the thing with feathers that perches in the soul, And sings the tune -- without the words, And never stops at all," - Emily Dickenson.
Favoritårstid: Sensommaren och hösten. Fast just nu är det otroligt skönt att det äntligen är sommar.
Favoritbok: Det är en diktsamlig men T.S. Eliot - The Wasteland and other poems.
Favoritmat: Smörgåstårta!
Favoritdryck: Kaffe och öl, men också energidryck och Coca Cola Cherry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar