måndag 20 juni 2011

Lista igen

Eftersom jag inte orkar skriva om helgen just för tillfället utan hellre läser min nyköpta deckare så lägger jag in en lista som jag gjorde tidigare när jag hade tråkigt och glömt bort boken en stund.

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag freakin' 31. Det är helt galet att tiden går så fort. Jag undrar hur det blir.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jag tillbringade 2h med Max i sängen för jag sov hos honom i natt.
3. Hur lång är du? 1.62 säger mitt pass. Men alla insisterar på att jag är kortare. Jag kanske hade en bra lång dag.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? How to train your dragon eller vad den nu heter. Orka googla.
5. Vem ringde du senast? Ale tror jag att det var.
6. Vem ringde dig senast? Ale här med möjligen. Jag minns inte och orkar inte kolla på mobilen.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Tack Erica :)"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag gillar att ringa folk som är kassa på att svara på sms. Och smsa folk som svarar på sms.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Inget av det. De har aldrig varit gifta och kan naturligtvis därför inte skilja sig.
10. När såg du senast din mamma? Det var länge sedan nu. Någon gång i april tror jag.
11. Vilken ögonfärg har du? De varierar lite tycker jag. Men basicly blå med mörkblågrå rand runt och gulgröna in mot pupilen.
12. När vaknade du i dag? 05.00 vaknade jag för att hinna åka från Göteborg till Borås till Fristad.
13. Vilken är din favoritjulsång? Driving home for Christmas - Chris Rea.
14. Vilken är din favoritplats? Jag vet inte om jag har någon. Hemma hos Max gillar jag att vara dock.
15. Vilken plats föredrar du minst? Oj, ja du. Vilken plats kan det vara? Tänka. Tänka. Jag har ingen sån plats. Alla platser är bra med rätt personer. Det är sant. Kanske någon toa på något uteställe. Toaletterna på Rockbaren brukar vara äckliga så det heter duga.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har inte den blekaste faktiskt. Jag kan inte tänka så långt fram i tiden. Kan eller vågar kanske.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker och döden.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Max fick mig att skratta sist. Något han sa. Eller kanske bara att han finns och jag får umgås med honom.
19. Hur stor är din säng? I Gävle står nog min 160 säng men nu hyr jag i möblerat i andra hand och då är den 90.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en gammal bärbar. Gammal och gammal, men den börjar bli lite seg för WoW.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Tee och trosor eller fullfjädrar pyjamas. Ibland somnar jag till och med i min OnePiece. <3
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag sover med två men använder dem knappt.
23. Hur många ställen har du bott på? Uppsala - Falun x 2- Tierp x 2 - Duisburg - Gävle x 3 - Borås - Göteborg - Borås x 2. Jag rör mig endel.
24. Vilken är din favoritstad? Göteborg är min allra bästa stad i Sverige. Jag är kär i den. Av de jag varit i i övrigt måste jag nog säga Paris.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror lite på tillfälle, men barfota i gräs eller sand är nog det mest fantastiska.
26. Är du social? Ja, men jag är inte speciellt pratglad för det. Jag tycker mest om att vara bland människor.
27. Vilken är din favoritglass? Den här är svår. Det är jämt mellan choklad och pistage.
28. Vilket är ditt favoritgodis? M&M's och choklad i övrigt. Men jag är väldigt förtjust i surt godis också. Sura körsbär och sura melonhalvor. Argh.
29. Tycker du om kinamat? BÄSTA MATEN. Det är synd att jag ännu inte hittat ett ställe här omkring som har "Rosted duck" som Choy's Garden i Västerås.
30. Tycker du om kaffe? Jag älskar kaffe över allt annat. Nej, nu ljuger jag. Men det är så otroligt fint med en kaffe. Funderar på att hämta en nu faktiskt.
31. Vad dricker du till frukost? Vanligtvis äter jag resterna från min middag. Annars äter jag en smörgås med smör, ost, skinka och körsbärstomat och dricker kaffe till.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover alltid på vänster sida i sängen. Även om jag sover ensam.
33. Kan du spela poker? Jag kan reglerna för både Texas hold-em och vanlig poker. Det gör mig dock inte bra på det.
34. Tycker du om att mysa/kela? Det gör jag, men bara med rätt personer. Jo, jag är nog rätt mysig av mig. Gillar att vara folk nära..fysiskt. Och inte alltid på ett sexuellt sätt.
35. Är du en beroendemänniska? Verkligen. Jag har beroenden. Snus, Cola, energidryck, alkohol till en viss del (åtminstone när jag är ute med folk och ska festa). Jag byter också beroenden. WoW mot en annan syssla till WoW. Ja, jag är en beroendemänniska.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det gör jag faktiskt inte.
37. Vill du ha barn? Nej, jag ser ingen anledning till att förstöra min kropp och min frihet för 18år av fångenskap. Barn har aldrig lockat mig. Min mamma säger att jag kommer ändra mig, men vid 25 - snart 26 är jag på samma sida som när jag var liten. Dessutom ser jag ingen anledning till att föra mina gener vidare. Så bra är de inte, trots att jag älskar mina föräldrar.
38. Tror du på Gud? Nej, jag tror inte. Ibland önskar jag att jag gjorde det, för vissa saker skulle vara lättare då.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag ramlade i Fjällen och fick en förlängd sena i höger knä. Det var en smärtsam upplevelse.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag är rädd för hajar vart jag än badar, men jag gillar att havet är salt så därför säger jag det.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Att ha kul på olika sätt. Gå ut, bjuda vänner på saker, äta, dricka, gå på nöjesparker eller bio till exempel.
42. Äger du dyrbara smycken? Ja, några av min mormors gamla klenoder. De använder jag dock inte för jag är rädd att de ska gå sönder och försvinna.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag är löjligt förtjust i 'Morden i Midsomer'. I övrigt gillar jag 'Family Guy' och 'Simpsons' och såna program.
44. Kan du rulla med tungan? Jag kan åtminstone rulla ihop den.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Den jag skrattar mest åt och med är nog Fredrik. Han är så himla rolig.
46. Sover du med gosedjur? Ja, Nalle är med mig ofta. Ibland får även Pookie vara med. Jag har till och med ett fingerdjur i väskan som heter José Gonsalez och en Alfredo hos Max som Jackie lootade på Liseberg.
47. Vad har du för ringsignal? Haruka Kanata med Asian Kung Fu Generation. Ett Naruto intro.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag har en klänning från jag fyllde 7 i Afrika hemma hos mamma.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Det är inte helrött, men det är rött på den. Det är en datumstämplare som jag stämplar ankomna fakturor med.
50. Flirtar du mycket? Jag tycker inte det, men folk menar att jag kan verka ganska flirtig ibland. Jag tycker om att lyssna på människor. Tydligen tas det som intresse på ett annat plan ibland.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan åtminstone fylla på olja. Men inte byta. Fast jag kan lära mig.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, aldrig. Jag är väldigt laglydig i mitt bilkörande för det mesta.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag håller på att läsa en nu faktiskt. Köpte en i morse för jag hade så tråkigt i väntan på bussen. Den heter 'Det Fördolda' av Hjorth & Rosenfeldt
54. Läser du någon dagstidning? Jag bläddrar igenom metro varje morgon på väg till jobbet. Ibland läser jag lite mer och ibland lite mindre. Kollar i alla fall rubrikerna.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, det gör jag inte. Jag gillar inte att läsa tidningar för det mesta. Skulle jag prenumerara på något så skulle det vara 'Kalle Anka & co' eller 'World of Warcraft'.
56. Dansar du i bilen? Ja, det händer om musiken är tillräckligt bra. Vilket den är ibland. Det blir ju mest att röra på händerna och nicka lite med huvudet, but still.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Jag har ingen aning. Jag hatar radio, men det var i taxin påväg till Max i söndags morse.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Adressen dit fakturorna ska skickas.
59. När var du i kyrkan senast? Det var extremt länge sedan. Jag har inte varit där sedan jag gick i gymnasiet tror jag.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hon hette Marika. Jag minns inte efternamnet. Hon var otroligt bra på att göra samhällskunskapen intressant i alla fall.
61. Hur många gånger har du varit kär? Om man räknar frågan som det där gigantiska som bara gör att man aldrig vill komma över det så skulle jag säga 2 gånger. Hittills. Men det är något man växer in i också. Förälskad ser jag som en annan sak. Det kan man vara då och då. Det har jag varit ganska ofta och misstagit för kärlek också någongång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar