torsdag 9 juni 2011

Godnatt

Nu sitter jag på en sen vagn till Max. Saker är bra men inte som de borde vara och jag känner saker komma krypande. Därför är här en lista.

Ditt namn? Erica
Du kallas? Erica, Harriet, Lillan, Lillen, Musse, Musen, Ada, Klikla, Eia
Födelseår? 1985
Hur Lång är du? Massiva 162cm
Spelar du något instrument? Tyvärr inte. Önskar jag kunde spela piano.
Dina första tankar när du vaknar? Vad är klockan? Har jag försovit mig?
Vart befinner du dig just nu? På vagnen.
Biter du på naglarna? Usch nej.
Har du några husdjur? Inga alls.
Är du singel? Ja.
Vem är snyggast? Doktor Reid i Criminal Minds.
Vem vet mest om dig? Jackie, Tias och Matilda.
Vad vill du ha just nu? En stor kall öl och lite nötter.
Ditt mål i livet? Att vara lycklig.
Rädd för? Spindlar och mörker.
Hur gammal är den äldsta person du kysst? 28 going on 29
McDonalds eller Burgerking? Burger King.
Sjunger du? Hellre än bra. Men jo.
Vad har du för skostorlek? 36-37.
Vill du gifta dig? Ja och nej. Vill ha festen.
Kommer du överens med dina föräldrar? Alltid med pappa – nästan alltid med mamma.
Din hårfärg? Svart ska det vara nu, men det är slitet och ganska mörkbrunt.
Skor du hade på dig idag? Mina discoskor. Ett par sneakers med neonfärgsmönster på svartbakgrund.
Vad sover du i? Pyjamas eller trosor och tee.
Kläder du har på dig? Svarta shorts och svart stor tröja.
Favoritårstid? Sommar, höst och vinter.
Favoritmat och dryck? Jag kom på att smörgåstårta och en stor stark är ultimat.
Hur svarar du i telefonen hemma? Jag har ingen hemtelefon.
Hur svarar du i mobilen? ”Erica”
Sov du ensam inatt? Nej, jag sover nästan aldrig ensam. Inatt sover jag med Max.
Vad var det senaste någon sa till dig? ”Hejdå"
Druckit idag? 1,5koppar kaffe, en kopp te, en mugg vatten, en liten energidryck, en smirnoff ice och lite rosé med Russian.
Vad är det för väder hos dig nu? Det är varmt och kvavt och mörkt.
Godaste glassmaken? Pistage och choklad.
Drömmer du mardrömmar? När jag drömmer är det ganska ofta mardrömmar.
Favoritklädsel? Shorts och ett linne.
Favoritgodis? Choklad och rosa halvmånar med smak av melon och M&Ms.
Hur många kuddar sover du med? 2 men vi delar på en när jag är hemma hos Max.
Vad längtar du mest efter just nu? Helgen.
Vad luktar det nu om du sniffar lite? Folk och sött.
Saknar du någon just nu? Ja, många.
Snus eller cigaretter? Snus, sitter med en inne nu.
Vill du ha barn? Nej.
Längtar du till din nästa födelsedag? Lite. För en gångs skull vet jag vad jag ska önska mig.
Är du blyg? Egentligen inte. Eftertänksam med vad jag säger mer.
Tycker du att du har fin dialekt? Jag byter verkar det som. Ingen kan sätta fingret på vart jag är i från.
Tycker du om fester? Jag gillar’t.
Tycker folk du är snygg? Snygg och snygg. Mest söt tror jag folk tycker.
Har du använt någon hårprodukt idag? Nej.
Vad har du för planer till helgen? Helgen. Hmm...kanske utgång. Fast det blir det ju varje helg ändå.
Vilken åldersgräns tycker du det ska vara på systembolaget? Det funkar som det är. Däremot vill jag att de släpper monopolet. Det suger.
Vem får en kram? Tippy får dagens kram för att han peppar mig när jag får mina små svackor.
Vem får en puss? Jag vill nog helst pussa Max. Det är skönt.
Brukar du läsa horoskop? Om jag har riktigt tråkigt. Det har hjälpt mig en gång.
Sprit, cider, vin eller öl? Una cerveca por favor!
Hund, råtta eller katt? Hund. En Löwchen, DvärgSchnauzer eller en Akita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar