torsdag 5 maj 2011

The new beginning

Jag har hittat tillbaks. Hittat och hittat. Den har ju alltid funnits här. Jag har ju bara inte skrivit i den på år och dar. Literally. Men nu tänkte jag att jag skulle kanske göra ett nytt försök. Bara för att jag inser hur kul det är att gå tillbaks längre fram och läsa vad man gjort och skrivit. Tänkt och tyckt. Titta på bilderna och höra musiken. Yepp. Nu får jag göra ett nytt försök.

Det har hänt så mycket sen jag skrev på bloggen sist. Jag har omlokaliserat mig från Gävle till Borås, där jag nu bor inneboende hos Tias. Jag har nästan ingen kontakt med folket i Gävle längre, om man bortser från min kära moder.

Jag pluggar inte längre utan har tagit ett uppehåll och jobbar för närvarande som receptionist utanför Borås.

Mesta dels av min tid spenderar jag naturligtvis i Göteborg. Den underbara staden. Staden i mitt hjärta. Varje gång jag åker till eller från Göteborg skär det i hjärtat av glädje och lycka. Jag har inte riktigt kommit över glädjen över att vara här än. Trots att jag bott här sedan augusti förra året. Det är så underbart.

Jag har massa nya underbara vänner och bekanta. Ett helt nytt ställe och ja, jag mår...egentligen som jag gör. Saker är inte på topp för det. Saker händer. Men samtidigt så är jag lycklig. Jag är lycklig i min olycka kan man säga. Fast jag är inte olycklig. Jag är bara konstig.

Det kommer iallafall komma fler inlägg helt plötsligt i den här bloggen. Lite om saker som har hänt, för att jag vill minnas dem. Och lite om det som jag gör för stunden.
Over and out for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar