onsdag 10 september 2008

Studier

Jag har extrem mycket pluggande just nu och så kommer det vara hela hösten. Sociolinguistics parallellt med Literature och sen C-essay. Nu sitter jag och läser i en stor grå bok som heter An introduction to Sociolinguistics och vi kan väl säga att det är mycket jobb att hålla sig kvar i boken, som ni kanske märker. Tankarna vandrar rätt snabbt iväg, vilket kan ha att göra med att jag har pluggat hela min vakna tid sen i lördags. (Fast inte allt plugg är ju jobbigt, som tillexempel att läsa Howl's Moving Castle). Imorgon är det Sociolinguistics seminarie och sen måste jag sätta igång med skrivuppgiften i Literature-kursen som ska lämnas in på tisdag och läsa To the lighthouse.
Nej, nu ska jag läsa klart kapitlet, dricka upp mitt te och ta en låååång promenad i parken med Dylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar