måndag 25 augusti 2008

Back on track

Ja, då var man registrerad på kursen också. Det känns grymt skönt att skolan sätter igång igen. Nästa vecka börjar kurserna på allvar och sen kommer det att rulla på. Vi har till och med fått en tillsägelse om att snabba oss med att komma på ett ämne till C-uppsatsen. Jag vet att jag kommer att skriva i litteratur och skulle nog gärna vilja fokusera på ungdomslitteratur. Men det finns så mycket. Allt är möjligt och jag blir nästan tokig av att veta det.

Okej, så de som känner mig vet att jag får whimmer. Att jag kastar mig huvudstupa in i saker och blir väldigt väldigt engagerad i en sak. Jag kan sitta månader i ända och till exempel läsa Harry Potter Fan Fictions på internet (jag har nog läst flera hundra). När jag gillar en låt så gillar jag den, som jag gör just nu med Frozen Plasma's A Second of Life och jag lyssnar på den hela tiden. Nu är det så att jag har en ny whim. Sedan jag sett Det levande slottet så är jag fast. Jag har beställt filmen och boken (för filmen är ju baserad på Diana Wynne Jones' bok Howl's Moving Castle) och tittar på Hayao Miyazaki's andra filmer. Min nya whim är uppenbar och stavas Howl's Moving Castle.

Därför är min lilla idé att den boken kanske går att använda i C-uppsatsen? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar