söndag 29 juni 2008

Stugan i skogen

Jag har ju inte skrivit på nästan en vecka (om man bortser från inlägget igår). Anledningen är en stuga i de djupaste dalska skogarna. Min pappas lilla stuga, som ligger mil från civilisationen, utan el och vatten. Där ute har jag och pappa spenderat några dagar. Bara läst, tittat på ingenting, lyssnat på tystnaden, promenerat i skogen och slappnat av. Dylan däremot har lekt och busat hela tiden och tyckte nog att skogen var ett väldigt "hippt" ställe. I ärlighetens namn så var det otroligt skönt att komma bort från alla ljud ett tag. Bara vara och inte behöva tänka på allt som måste göras här hemma. Ingen disk, ingen städning, ingen tvätt. Jag som annars är en ganska rastlös personlighet kunde slappna av och känna mig lugn. Det var behövligt! Dessutom var det väldigt trevligt att träffa min kära far. Det händer inte allt för ofta, tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar