torsdag 3 april 2008

Sista inlämningsdag 4/4

Här sitter man och skriver för en inlämning i morgon. Sen är den nuvarande kursen slut och nästa börjar på allvar. Det var introduktion till den i tisdags. Första seminariet är nästa tisdag. Allt går så snabbt. Till sommaren har jag gått på lärarutbildningen i 2år. Då är det bara 2,5 eller 3år kvar. Jag misstänker att den tiden kommer att flyga förbi. Snart står man där och blir utskickad i skolvärlden på allvar. 
Men nu skriver jag som sagt. Om främlingsfientlighet och människovärde. Har mycket kvar att knåpa ihop, men det är intressant. Man lär känna sig själv när man skriva. Det låter kanske knasigt, men på något vänster så känns det så. Man kan dessutom gå tillbaks och se vem man var i det man har skrivit och hur man har skrivit det. 
Nu ska jag göra mig en gigantisk kopp kaffe och sedan ska jag försöka få något sammanhang i min läslogg så att jag kan foga in väl valda delar av litteraturen i min text. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar