söndag 30 mars 2008

Nyttig, nyttigare, nyttigast

Jag har käkat godis varje dag i en vecka. Det är min stora last näst efter kaffe. Och nu måste det bli ett slut på det. No more candy-wandy på ett bra tag. Måste ju lära mig kontrollera mitt sockerberoende, för det är nog det det handlar om. Ett beroende. Jag behöver inte ens vara sugen men ändå måste jag ha ibland. Så, man kanske skulle ändra lite på sina matvanor och bli nyttigare. Jag som alltid går omkring och är småtrött skulle nog må bra av det. Nyttig mat och lite mer motion så kanske till och med jag blir pigg. Frågan är...Hur gör man? Vad är nyttig mat? Frukt och grönt? Men man kan ju inte överleva på det. Man måste ha protein också...eller hur? Kött? Är det inte ganska dåligt att äta kött? Jag vet faktiskt inte. Det borde finnas en kokbok eller nåt. Den kunde heta typ "Det är detta som är bra mat" eller nåt. Så kunde man köpa den och den hade minst 30, men gärna fler, olika recept på grymt god och bra mat. Yes. Det vore SUPER! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar