onsdag 5 december 2007

Och en lista istället för plugg..

1. Var hittade du den här listan?
Googlade på 'lista blogg'

2. Var är dina föräldrar födda?
Mamma är född i Uppsala och pappa i Falun.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?Googlade på 'lista blogg'. :P

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Subway. :P

5. När badade du i en pool senast?
Länge sedan. I Åre förra vintern tror jag.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Jo. Jag gick teaterprogrammet på gymnasiet. Det gick liksom inte att komma undan.

7. Hur många barn vill du ha?
Vet inte. Två är väl idealiskt.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dansband!

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Vet alltid vad jag ska rösta på i valet..

10. Vad har du för TV-kanaler?
1,2,3,4,5,6,8,9,tv4+,tv4sport,mtv...svt24

11. Har du åkt moped någon gång?
Ägde först en Mustang Cobra med Zündapp-motor och sen en Yamaha något 50...något..så svaret på frågan är JA!

12. Har du busringt någon gång?
Det har väl alla!?

13. Har du fått felparkeringsböter?
Ja, några dagar innan jul förrförra året. Jag blev så sur så jag började gråta. :P

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Fallskärm ligger närmare i tanken. Så kanske!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Jag har varit i Afrika två gånger. Min mormor och morfar bodde i Harare i Zimbabwe. Morfar jobbade på ambasaden. Jag var 3 första gången och 7 andra.

16. Har du en egen trädgård?
Nej, jag bor i lägenhet. Men jag skulle vilja ha en grästäppa. Ganska stor. Att sola på och så att man kunde leka med Dylan lös ute nära hemmet.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Katten Gustaf.

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Jadå, den hänger med. En gång kunde jag spela början på munspel också. Coolt va. :P

19. Badkar eller duschkabin?
Duschkabin!

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Kenneth Branagh's Hamlet

21. Favoritpizza?
Lidl's Mozzarella pizza

22. Chips eller popcorn?
Popisar så klart. Chips är för drypande fettigt.

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder inte läppstift

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej, aldrig.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nixpix.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Klasskamrater på subway. Gissa vad vi åt. :P

28. Favoritchoklad?
Toblerone...

29. När röstade du senast?
Senaste valet! Och jag röstade inte på vinnande lag..

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Jag hatar tomat!

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej, men jag har vunnit en medalj...och en pippi långstrump skiva.

32. Är du bra på matlagning?
När jag väl lagar mat så funkar det väl.

33. Klarar du att tanka själv?
Vem skulle annars göra det åt mig?

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej, men jag är väldigt sugen på en sådan där...mixer grej. :D

35. Pepsi eller Coca Cola?
Cola, cola.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej...inte i jobb. Men jag har haft en militäruniform på mig...Flygvapnet Frivilliga.

37. Vad var det senaste du handlade?
Saffran. 1g kostar i dagsläget 38:-. TRETTIOÅTTA!!!

38. Har du kräkts offentligt?
Eh. Kan hända. :/

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Jag har hittat kärleken, men lite pengar skulle inte skada.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Det gör jag verkligen!

41. Har du ringt något betalnummer?
Jadå. Man har väl försökt ringa någongång.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Kan kan man väl, men frågan är om man vill!?

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Kommer inte ihåg.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Einstein-krull

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Typ. Hej, min mobil, ring upp eller lämna nummer. Vet faktiskt inte. Om det inte är Gabriel som har talat in det...hmm.

46. Vad har du i din väska?
Plånbok, mobil, pennor, block, kurslitt eller annan litt, pärm.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Värmer min vetekudde! :)

48. Vad är du tacksam för idag?
För allt! :) Speciellt Dylan och Gabriel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar