måndag 30 december 2013

Fullspäckat schema

Morgonen började som vanligt med en 20-30 minuters promenad med Molly. Sen när jag kom in tränade jag lite och fick skynda mig in i duschen för att snabbt hinna kasta i mig en kopp kaffe och en macka innan pappa kom och hämtade mig. 

Far bor i Falun. Det är hemstaden för mig. Hur mycket jag än älskar Göteborg så får den nog dela plats  med Falun.

I alla fall kom far och hämtade mig och vi åkte hem till honom och väntade in min storebror och hans barn. Jag har tyvärr inte träffat dem på säkert 7år och det var kul att göra. Att se hur stor junior blivit och lilltjejen hade har jag aldrig träffat tidigare. De är två underbara små personer. Junior är ju tolv så inte så liten längre men ändå. Tänk vad tiden flyger fram. Det var lite smärtsamt och väldigt kul att träffa allihopa. Man är så glad över återseendet men också lite ledsen över all tid man missat. 

Vi var ut och åt en bit och sen skildes vi alla åt och far och hans fru skjutsade mig till Borlänge. Vi tog en sväng på det nyöppnade IKEA innan de skjutsade mig hem. Tydligen är hela rundan där 3,3km. Det är näst största IKEA i Sverige tror jag någon sa. Det var rätt trevligt att gå omkring där och bygga förhoppningar om ett eget hem. Nu jävlar ska jag ta itu med det här.

Sen jag kom hem till mor igen har vi hängt i soffan och druckit något glas vin och tittat på Morden i Midsomer och slutet av Hälsoresan.

Det har synnerligen varit en bra dag idag. Imorgon bär det av hemåt Götet igen för att fixa iordning innan nyår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar