onsdag 25 januari 2012

Uppdatera är inte alltid lätt tydligen

Nu har jag varit så där utomordentligt kass på att blogga på ett tag igen. Kanske är det för att det egentligen inte händer så mycket utanför mitt kaotiska huvud. Med andra ord har jag inte så mycket att faktiskt skriva här om jag inte skriver om det som virvlar kring där inne. Just nu känner jag nog dock att jag inte vill tänka ännu mer än vad jag redan gör på allt som känns problematiskt.

Solnedgång i Göteborg är så vackert att man nästan vill gråta.
Det är sånt jag vill lära mig att se och uppskatta jämt. 
Så mycket har jag åtminstone insett. Jag är lyckligast när jag kan ta mig ut ur mitt eget huvud och finnas i stunden. Se allt runt omkring mig. Njuta av dofter och syner. Känna med mina sinnen. Det är tyvärr svårare än vad det låter. Många dagar som går minns jag inte ens för jag är så extremt inkapslad i min dumma huvudboll.

Jaja, nu får jag göra ett nytt försök här. Som vanligt. Jag vet ju att det är väldigt kul att kunna läsa om det som händer mig senare. Komma ihåg saker. Min lilla internet dagbok som är åtminstone lite svårare att tappa bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar