fredag 23 september 2011

Noll koll

Idag är en sån där dag. Inte en dålig dag i sig, men det irriterar mig när jag inte kan fokusera på en och samma sak under en längre tid. Idag är en dag då jag har grava koncentrationssvårigheter. De kommer då och då. De där dagarna när tankarna flackar fram och tillbaka och inte riktigt vill stanna upp vid någonting. Bara hoppar vidare till en nya tanke så fort den infinner sig.

Jag känner mig ungefär lika förvirrad som jag ser ut på bilden
 Jag försöker förgäves att fokusera mig. Att läsa 'Kampen om högt och lågt' precis som jag borde. Jag försöker ta anteckningar och tänka djupare. Det vill sig inte. Korta stunder vaknar jag till liv och ser och förstår innebörden av det jag läser. Får tankar och idéer om det. Frågor ställs och formuleras. Långa stunder läser jag omedvetet. Ögonen rör sig över textraderna. Jag byter sida och fortsätter. Sen vaknar jag upp som ur en dvala och inser att jag inte tillägnat mig ett enda ord av det jag tillsynes har läst.

Det är också då man istället för att försöka läsa 'Röda Rummet' sätter sig och skriver ett blogg inlägg om hur svårt det är att koncentrera sig. Nu ska jag åter försöka med vad som kan liknas vid att banka huvudet i en tegelvägg. Att läsa och förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar