måndag 13 juni 2011

Tidsfördriv

När världen inte kretsar kring vänner och fest och tiden verkar stå still i väntan på nästa gång det händer något kul har jag några få saker jag gör.

1. Jag spelar World of Warcraft aka WoW.

Mustardseed är mitt tidsfördriv. Han och mina andra karaktärer i ett av de mest beroende framkallande spelen som finns. Han är min main. Alltså den jag spelar end-game på om jag gör det. Raidar och grejar.

Ett tag raidade jag 5 dagar i veckan i brist på annat att göra. Mellan 18.30 och 23 satt jag fastlåst vid datorn och spelade. Det blev för mycket och trots att jag saknar raidsen lite så är det skönt att inte BEHÖVA sitta där dagarna i ända.

Mustardseed fick byta ras också när den nyaste expansionen kom och blev Goblin female. I övrigt är han präst som klass. Bästa klassen som finns i WoW.

2. När jag inte spelar tittar jag på gamla avsnitt av Parlamentet just nu. Snart börjar Morden i Midsomer på TV också. Det är väldigt bra tidsfördriv om ni frågar mig. Andra serier som följs eller åtminstone randomly ses är Big Bang Theory, Criminal Minds, Bones och Naruto.

3. Ibland ritar jag lite. Fast tyvärr inte så ofta.

4. Eller läser. Min favorit är The Wasteland and other poems av T.S. Eliot och Howl's Moving Castle av Diane Wynne Jones.

5. Och för det mesta lyssnar jag på musik. Just nu är det väldigt mycket House, olika sorters Trance, EDM och Hardcore. Men electro-pop, pop över lag och svenska gamla godingar är också fint som snus.

Här är några fina listor:
Sensation (White)
Pop och sånt
och den dåliga låten som just nu fastnat i mitt huvud och säkert kommer förstöra mig i sommar;
BAAAAM!

That's all for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar