måndag 16 maj 2011

A nice weekend




Vilken bra helg det har varit. Om man bortser från min kusin slash sambos ilska på mig har den verkligen varit toppen.



Fredag: Jag jobbade och åkte hem. Tias och Fia satt i soffan och åt pizza och jag fick en bit. Middagen avklarad. Check. Det var riktigt gott också. Eftersom jag är low on cash för tillfället så var det väldigt trevligt. Sen sprang jag iväg till systemet och köpte lite öl. Satt i soffan och myste med öl till Big Bang Theory och åt några nötter. Max hörde av sig som planerat och jag åkte in till stan på kvällen. Det var inte det bästa vädret, men det gjorde ingenting för vi stack direkt hem till honom efter ett snabbt stopp på ICA för chips och dip. Sen kollade vi på Zombieland och åt chips tills jag somnade. En väldigt bra början på helgen.



Lördag: Jag vaknade vid halv 9 ungefär. Max hade varit uppe sedan 6 eller 7 för han är som jag vanligtvis är. Morgonpigg...eller snarare problem med att sova. Jag är inte säker på vilket av dem han är, men jag har sömnsvårigheter. Vi låg och myste i sängen till 10 och sen gick vi upp. Jag stack hem till Borås för att skriva andrahandskontrakt på lägenheten över sommaren. Jag har fått tag på en etta som jag ska hyra. Det ska bli skönt att bo själv igen. Slippa bråken mellan mig och Fia som alltid är ett störande moment. Det är som att jag inte vill åka hem ibland bara för att jag vet att hon är där och arg. Så ska det inte behöva vara. Iallafall så kom jag hem och no surprise...Fia var arg på mig. Hon slutade inte heller. Jag skrev kontrakt och satte mig och tittade på Jurassic Park i brist på annat. Sen kom Tias hem. Han var så pepp på paj att vi satte igång med degen och gick och handlade ingredienser. Sen gjorde vi broccoli och feta-paj och myste. Fia var tvärsur och stack iväg. Men vi hade det trevligt. Åt paj och var och tog en öl på Frank's. Tillslut hörde Max av sig igen och jag hade bestämt att jag skulle träffa Jackie och c/o. Så jag åkte in till Göteborg och väntade in Max. Sen mötte vi upp Jackie och de andra på Kelly's. Vi drack lite öl och hade det trevligt. Efter en stund stack vi vidare till The Zone - klubben på Lust. Vi drack lite mer öl till bra electromusik och vid halv två, två var jag och Max så trötta att vi åkte hem till honom och däckade av.



Söndag: Så länge har jag inte sovit på år och dar tror jag. Lyckades med att sova till halv tolv. Helt olikt mig. Jag vet varför jag kunde det just nu, men orkar inte gå in på det på bloggen. Max hade varit uppe ett tag och satt och spelade ett FPS spel på datorn. Han slutade och vi åkte hem till hans föräldrar och snodde lite frukost. Där blev vi kvar. Det regnade hundar och katter ute och vi satt och tittade på konstiga sidor på internet. Jag tycker om att umgås med Max. Det känns så avslappnat. Jag känner mig för en gångs skull lugn i kropp och själ (eller huvud som man också kan kalla det). Vi somnade ett tag och åt middag med hans föräldrar. Sen tittade vi på Inglorious Basterds. Den var inte lika bra som jag hade tänkt mig, men helt okej. Sen åkte vi hem och eftersom jag inte ville åka hem sov jag över hos Max en natt till.



Det var min helg det. Jag har inga bilder, vilket jag önskade. Även om de kanske inte hade varit de roligaste bilderna. Min mobil tappade jag ju på Sensation och nu har jag en gammal stenåldersvariant som kan ta kort...men där det är mest drygt att försöka få in dem på datorn först för att sen lägga upp dem. Tidsnog kommer bildigare uppdateringar. Jag kommer troligen få ut en ny mobil på försäkringen nämligen.



Nu är det måndag igen. Jag sitter på jobbet och väntar på att Posten ska komma så att jag får något att göra en stund. En ny vecka och det känns nästan lite bra faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar