tisdag 16 september 2008

Hur ska man klara detta?

C-uppsatsen tornar upp sig. På torsdag nästa vecka ska jag veta och ge besked om vad jag ska skriva om. Jag känner mig väldigt förvirrad och nästan lite ängslig vad gäller det beslutet. Idag, efter ett samtal med en student i min klass, har jag kanske eventuellt bestämt mig för att göra en "gender study on Howl's Moving Castle". Howl är ju en jättespännande person i det avseendet med sitt "flamboyant"a sätt och sina skönhetsprodukter och smycken. Något som gör det hela ytterligare lite mer intressant är att han lever i två världar och i den andra spelar han Rugby och dricker för mycket.
Nu måste jag genast sätta igång med Sociolinvistiken till på torsdag och dessutom börja fundilura på den nya uppgiften vi fått till 'To the Lighthouse'. Det tar aldrig slut. Det finns alltid något att göra. Kanske kommer min självdisciplin få sig en ordentlig upp shapening. Vore inte helt fel. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar