torsdag 17 juli 2008

Tomorrow - 23

Så. Imorgon blir man alltså ett år äldre. Ett år äldre och ett år visare. Så vad har jag lärt mig under året som varit!? Jag skulle vilja påstå att jag lärt mig en hel del. Många nya kunskaper ligger självklart i facket för mina studier. Krångliga ord, att tro på mig själv, att inte dricka för mycket kaffe innan jag ska hålla en lektion - såna saker. Men jag har lärt mig andra saker också. Jag har på allvar lärt mig ansvar. Att skaffa Dylan och ta hand om honom. Jag älskar det. Det betyder mycket för mig...mitt håriga lilla ansvar.
Inte nog med allt jag har lärt mig, jag har gjort en hel massa saker också. Ytterligare ett år är avklarat på lärarutbildningen till att börja med. Några av de andra saker jag gjort som har varit riktiga höjdpunkter är nog Cirque de Soleil, som verkligen satt ribban högt för hur en show ska vara, och att flytta till den här lägenheten där vi nu bor, vilken jag trivs ypperligt i.
Jag undrar hur det kommer att vara 23. Det känns lite overkligt att jag faktiskt blir så gammal. Inte för att det är speciellt gammalt, utan mer för att åren bara har försvunnit och jag känner mig som samma människa jag var när jag var 17. Inte för att jag tror att det kommer att vara några dramatiska skillnader mellan 22 och 23. Jag tror mer att det kommer att bli ytterligare ett år av studier, en resa till Dublin (som jag berättar mer om en annan gång) och förhoppningsvis fortsatt bra musik på Kobra och Volym, en frisk hund och en kärleksfull pojkvän.
Jepp, just nu är jag förvånansvärt nöjd med mitt liv! För livet är underbart. Det är fantastiskt skönt att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar