fredag 4 juli 2008

Tick Tock

Idag skulle Alexandra och jag jobba mer på vårt lilla projekt, men hon är sjuk så det får bli till nästa vecka istället. Så idag blir det till att ta tag i Antisemitism, förintelsen och folkmord på allvar. Gabriel jobbar hela eftermiddagen och halva kvällen. Så det blir en lite småtråkig dag. Ibland önskar man att man bara kunde ge sig av på en liten resa. Någonstans där det fanns fina parker eller vita stränder. Där kunde man med all säkerhet också läsa om förintelsen, men utan att det kändes så vardagligt och tråkigt som det kan göra när man sitter hemma i soffan eller vid matbordet. Just nu längtar jag bort och helst till Paris. Gabriel och jag har pratat om att försöka få ihop till en weekend resa dit till i höst. Vi får se. Åh, Paris. Mitt hjärtas stad!

Btw, mina skor kom imorse. :) Nu ska vi se om jag kan gå i dem. Behöver nog en sula för de är lite hårda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar