fredag 25 juli 2008

Som jag minns den, sommaren.

När jag var liten åkte vi alltid och campade på Gröna Uddens camping i Mariehamn på sommaren. Det var vårt sommarnöje, mammas, Eriks och mitt. Vi åkte varje år ända tills jag var 16 eller 17. Vi brukade gå genom fågelparken in till stan där vi åt bakad potatis på stället som låg bredvid Jussis keramik och sen gick vi till F.P. von Knorring och myste. Ibland gick vi genom staden ner till hamnen och såg när de stora båtarna kom in. Vi brukade gå till Paviljongen som ligger vid Pommern och titta på segelbåtarna och dricka cola. Sommaren var vacker, man badade även om det var svinkallt i vattnet, man byggde sandslott, åt glass och läste Kalle Anka i lyset från en tältlampa.

Jag minns de dagarna med glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar