tisdag 10 juni 2008

Sommarkurser, hej hej, sommarkurser!

Idag har jag äntligen kommit igång med sommarkurserna. Har suttit länge och kollat upp vart man kan få tag i böcker och beställt. Jag har säkert berättat tidigare att jag kommer att läsa 2 sommarkurser parallellt i sommar. Den första heter Harry Potter och hans världar och är i litteraturvetenskap. Den andra heter Antisemitism, förintelsen och folkmord och är självklart en kurs i historia. Det ska verkligen bli jättespännande att få fördjupa sig i dessa ämnen. Att jag är ett stort fan av Harry Potter kan inte ha gått någon obemärkt förbi. Att jag däremot finner ett intresse i andra världskriget kanske är lite mer obekant!? Jag har alltid varit intresserad av det som gör mig skräckslagen och förintelsen är en av dessa saker. Därför tog jag tillfället i akt och sökte en sommarkurs som handlar om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar