tisdag 8 april 2008

Gäsp för en lång dag

Den här dagen har pågått i evigheter. När jag ändå är igång kan jag skriva hur en vanlig skoldag ser ut för mig.
Jag började dagen med att starta kaffebryggaren. Dylan fick sin morgonpromenad ute i det tråkiga vädret. Frukosten blev havregrynsgröt med päron, honung och mjölk. Kaffet intogs med mjölk, då jag är i lite av en 'café au lait'
-period. Medans jag åt kollade jag på ett avsnitt av Two and a half men. Duschade, fixade håret, klädde mig (jeans, kraftwerk-tee, mina 50-krs skor från Din sko och anorak) och sminkade mig. Sen stack jag till skolan och var framme i precis rätt tid. 8.30 började seminariet. Vi hade gruppredovisningar. Varje grupp (6) hade en ledarstil som vi redovisade om och placerade på en skala från lärarkontroll till elevkontroll. 
När alla hade redovisat var klockan 12 och det var dags för lunch. Eftersom att jag är pank (alltid) så hade jag med mig en cup'a'soup, en bit rågkaka och ett päron som jag inmundigade medan gruppen pratade lite om nästa seminarie som vi skulle gå på under eftermiddagen. 13 så var det dags för seminarie igen och då var det en av de mindre grupperna som vi är indelade i som hade det utefter en bok som vi läst. Vi fick gå ut i dessa grupper, komma på ett problem utifrån ett kapitel i boken och sedan iscensätta det inför klassen. Sen diskuterade vi det. 
Jag åkte hem från skolan medan jag lyssnade på 'Four winds' och 'Lua' (båda Bright Eyes), hämtade upp Gabriel och vi åkte och köpte toapapper och bakpulver. 
När vi kom hem kollade jag mailen, åt en tallrik med start, bytte om och åkte ut till hästen. Där mockade jag och fixade allt som behövde göras. Sen åkte jag hem och vi gjorde fullkornsvåfflor som vi åt. 
Jag kollade på två avsnitt av two and a half men och kollade några bloggar. Vid 20 åkte jag ut till stallet och tog in hästarna. Sen åkte jag hem och nu har jag kollat på två avsnitt till av serien. 
Förstår ni vilken lång dag jag har haft? Ursäkta om den låter egendomligt tråkig...det är mitt sätt att skriva. :P Nej, den har faktiskt inte varit tråkig. Det var intressanta redovisningar och jag är ju lite av en succer för teater och iscensättningar så det var också jättekul. Det var bra problem och tankegångar som kom upp. 
Nu har jag druckit en kopp kaffe och ska läsa lite i 'Lärarens Värld' innan jag går och lägger mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar