onsdag 19 mars 2008

VFU-uppgift

Så nu sitter man här och skriver på sin muntliga redovisning till i morgon. Jag har en god idé om vad jag ska skriva och har sammanställt och generaliserat svaren tidigare. Tack och lov så ska jag inte dra slutsatser vad det ser ut i riktlinjerna för uppgiften, utan just bara "redovisa genom att återge resultaten..." Uh, jag gillar inte muntliga redovisningar. Det är inte logiskt. Jag ska bli lärare, men gillar inte att stå framför min klass. Till saken hör att det är just MIN klass. Lärarstuderande... ett 30-tal och en lärare på högskolan. Man känner sig dömd på något konstigt vänster. Tack och lov så är det bara 5 minuter det handlar om. Men nervositeten kommer att hoppa på mig innan det är dags ändå, det vill jag lova! Hjärtklappning, speedad puls och rysningar. På ett sätt är det faktiskt en kick. En adrenalin kick. När man är klar så går man på moln. Nu ska jag fortsätta min skrivning här. 

Lyssnar på Bright Eyes - Hot Knives. Underbar låt! Jag älskar!!! Lägger in den på spelaren där nere sen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar