söndag 16 mars 2008

Processing...

Jag måste ta och sammanställa intervjuerna som gjordes under VFU-n på temat värdegrund. Jag vet fortfarande inte hur det ska gå till exakt. Det ska bli en muntlig redovisning på 5-10 minuter. Därför måste jag banta ner och generalisera en hel del. Jag sitter här med 18 ark med 21 frågor på. 18x21=378 svar. Få plats med det på 5-10 minuter om ni kan. Sen måste en del paralleller dras till kurslitteraturen. Ja, det blir ett jobb att få ihop det ordentligt. Men jag måste faktiskt säga att det var en bra idé att göra dem. Det kom fram många bra saker i svaren, om hur dessa ungdomar ser på saker som genus, jämställdhet och sexuell identitet. Det blev bra diskussioner efteråt också som nog måste få lite plats i arbetet. Varför sitter jag och skriver om vad jag ska göra? Jag borde verkligen ta itu med det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar