söndag 9 mars 2008

Inredning - Sovrum/Vardagsrum

Jag sitter här och funderar på den nya lägenheten som vi ska flytta in i. Som jag skrivit tidigare så behöver den en rejäl omgång med färg och dylikt. 
Gabriel verkar inte lika intresserad av att göra om i den som jag. Han tycker det var "coolt" med den gröna tapeten. Dock är jag så trött på mörka tapeter så jag skulle kunna spy. Vi var dumma nog att tapetsera vårt vardagsrum i en ganska mörkt grön färg och nu känns den som en grotta. Så jag vill ha ett vitt eller i alla fall ett ljust rum. 
Det är ju en etta så vi kommer att ha kombinerat sovrum/vardagsrum, så därför envisas jag med att ha en färgad och mörkare tapet vid sängen och vitt resten. Jag tror det skulle kunna bli väldigt snyggt och lite roligt! Sen gör det vita i resten av rummet att rummet känns stort ändå. 
Tänkte försöka dra iväg Gabriel och titta på tapeter på måndag eller tisdag kanske. Det är en evighet tills vi flyttar men man kan ju åtminstone börja planera lite. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar