onsdag 27 februari 2008

512MB vs. 1GB

Jag behöver mer ram till min dator. Det börjar mer och mer se ut att vara ett faktum! Jag har en underbar liten iBook G4 som jag kommer väl överens med... men på sista tiden har jag märkt att den har börjat blivit lite... ja... hmm... vad ska man säga för att inte göra den ledsen? Den börjar bli lite...trött? Den har bara 512MB ram, vilket gör att den segar lite när man är ute på internet, sitter på Adium, lyssnar på musik och skriver skoluppgifter samtidigt! Jag kan fixa i det själv, men jag är lite osäker på vad jag ska köpa. 512MB till eller 1GB. 1GB är ju bättre... men kostar mer. 
Det får vänta till nästa månad, men då MÅSTE jag göra det..! 
Skulle helst vilja ha större hårddisk också. 120GB är det största en iBook kan ha... min har 40gb... men det har funkat hittills. Dock kostar det nästan 2000:- att sätta in 120GB hårddisk... för det måste en apple-tekniker (eller nåt sånt)göra..! Det vågar inte jag fixa med. 
Nej...nu ska jag börja arbeta på min reflekterande läsanalysjournal! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar