söndag 21 oktober 2007

Jag vill ha jul!

Snart jul, snart jul, snart jul. Jag vill ha jul nu. Är verkligen en julperson. Snö, musik, ljus, julklappar att slå in, klä granen, baka godis, äta god mat, stämningen, atmosfären, ljuset ute, dagarnas korthet. Japp. Jag älskar allt med julen. Allt förutom min familjs tröga tänkande. Jag kommer att fråga mamma imorgon om hur vi ska göra till jul och som vanligt kommer jag ändå inte att veta förens på julaftons morgon vad som händer. Jag hatar det. Jag vill kunna planera min dag. Det är ju julafton!!! Men nej. Det är så mycket som ska spela in här och där och allt blir uppskjutet till sista stund.
Så här ser mina tankar ut. Jag vill fira jul med Gabriel. Han vill fira med sin familj. Alltså kommer jag vara hos Gabriels mor en del av dagen. Jag vill fira med min mamma. Hon vet inte vad hon vill. Kanske Falun med morfar och en av sina bröder. Eller hemma för att det finns chans att min lillebror kommer över!? Alltså kommer jag inte veta förens den 24 december. Jag hoppas på en ändring i år. Att få veta tidigare! Vilken grej!
Nu är det 2 månader kvar till jul. Men jag gillar att planera den! Strunt i det nu! Det blir väl som vanligt. Krångel, krångel, krångel!

By the way. Ge förslag på en tänkbar (intressant och diskuterbar) låt på engelska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar