fredag 12 oktober 2007

Dylan vill inte sova

Klockan är som ni kanske ser rätt mycket och Dylan brukar sova redan vid åtta tiden på kvällen. Idag vill inte Dylan sova. Han springer in i köket hela tiden och hoppas på mat. Jag blir som vanligt lite orolig. Nu är husse Gabriel ute och rastar honom en snabbis. Vi hoppas på bättre sovlycka nu. Jag har redan gått och lagt mig för att Dylan ska kunna slappna av lite.

Okej. Nu har de kommit in och Dylan ligger nedanför sängen. Han kommer nog somna snart!

Ni kanske inte förstår min oro? Det är så att när Dylan inte vill sova och inte vill leka och man inte förstår vad han vill så skäller han. Tänk dig ett litet barn där föräldrarna inte förstår vad det vill, tycker, tänker, känner. Samma sak här. Och när Dylan skäller så blir jag smått panikslagen. Vi bor i ett hyreshus och måste hålla oss på god fot med grannarna!

Nu sover Dylan iallafall! Nu ska jag surfa vidare!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Försök att fundera om det kan vara något särskilt när han skäller. Om det typ kan vara vid samma tillfällen, samma situationer alltså. Men tycker du att han skäller mycket och länge? Då kan jag förstå att du tycker det är jobbigt. Annars om det bara är lite tycker jag inte du ska vara nervös. De kan ju som sagt skälla av många orsaker, och sedan hör ju de saker som inte vi hör. Söt är han i alla fall den lille grabben. Ha det gott. Gizze

    SvaraRadera