måndag 27 augusti 2007

Valp, häst, skola och allt annat

Just nu finns inte så mycket tid för bloggen. Det är massor som ska fixas och donas den här veckan, och många framöver. Nu i helgen som var har vi lassat hö som ska räcka hela vintern.

Vänta, jag har inte berättat nyheten. Det har skett vissa ändringar i hästplanerna. Baltazar börjar visa sina hingstiga sidor och jag vågar inte chansa på att han inte ska bette sig som han gjorde sist vi separerade honom från hästarna han känner. Hej svarta hingsten beteende kan man säga. Iallafall så är dessutom stallägaren med barn så det känns lite väl riskabelt att ta hit honom nu. Istället tar jag därför hit Norpan. Hans mamma. Hon som egentligen skulle säljas. Det är en lång historia men för att göra den kort så kan inte Baltazar gå med ston så länge till för han blir väl könsmogen om inte en allt för distanserad framtid. Därför ska jag ta hit Norpan, mamma ska ha kvar Baltazar och Tribute (valack och hingst fungerar) och FloRun ska vi hitta en fodervärd åt. Mamma har två hästar, precis som det var tänkt och jag har en här. Det känns lite fel och underligt, men samtidigt bra. Norpan kan jag rida och träna med. Fast jag ville ju verkligen ta hit Baltazar. Jaja, struntsamma. På fredag kommer då alltså Norpan.

Torsdagen innan ska Dylan få sin 12-veckors vaccinationsspruta. Han är bra nu tack och lov. :D Jag har varit så orolig. Han har fått flagyl i några dagar och har gått på ett riktigt dietfoder. Så nu är han som han ska och vi har precis börjat introducera hans vanliga mat igen, sakta men säkert. Annars växer han som en tok och blir bara större och större för var dag som går. Och snart börjar hans valpkurs och allt rullar på.

Imorgon ska jag till min praktikplats för fältstudier och intervjuer med lärare. Det går så snabbt. Allt går så snabbt. Ibland känns det som igår man gick sista året på gymnasiet och satt vid ån och drack öl med sina vänner...Och ibland känns det som flera hundra år sedan.

Nu är det iallafall höst! Och det är bra tycker jag. Planerar redan julklappsinköp. Ja, jag älskar julen! (Jag vet att det är långt kvar. :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar